חוק ליצמן • ועדת החוקה אישרה: ליצמן יחזור למשרד הבריאות

    איתי גדסי No Comments on חוק ליצמן • ועדת החוקה אישרה: ליצמן יחזור למשרד הבריאות

    הדרך נסללת: ועדת החוקה אישרה את האצלת הסמכויות שיאפשרו לראש הממשלה למנות את שר הבריאות לשעבר, יעקב ליצמן, לסגן שר במעמד שר

    סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן צילום: הדס פרוש, פלאש 90
    10:12
    02.06.24
    בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on "זו ההצעה שישראל העבירה לחמאס, אבל ביידן תיבל את זה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת החוקה אישרה לקריאות שנייה ושלישית: חבר הכנסת יעקב ליצמן יוכל לחזור לכהן כסגן שר במשרד הבריאות. התיקון צפוי להיכנס לתוקף מיד עם אישורו בכנסת. התיקון התקבל ברוב של 8 ח"כים מול 5.

    הצעת החוק מאפשרת להאציל סמכויות סטטוטוריות הנתונות לשר לידי סגן שר במשרד שראש הממשלה מכהן בו כשר, למעט האצלת סמכויות להתקנת תקנות וצווים הנובעים מהיותו שר. התיקון לא ישנה את המצב הקיים לפיו סגן שר לא יכול להשתתף בהצבעות ובהחלטות ממשלה או להיות חבר בוועדת שרים. השר יוכל לחזור ולבטל את האצילה בכל עת.

    יו"ר הוועדה, ח"כ סלומינסקי אמר: "החוק ישפר את המצב במובן שהוא נותן יותר סמכויות לסגן שר הבריאות במשרד חשוב מאין כמוהו" עם זאת יועצה המשפטי של הוועדה, עו"ד בליי, טען בדיון: "התיקון לא מכשיר את היותו סגן שר במעמד שר".

    תמכו: היו"ר חה"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) והח"כים שולי מועלם רפאלי (הבית היהודי), עודד פורר (ישראל ביתנו), בני בגין, ענת ברקו (הליכוד), טלי פלוסקוב (כולנו), מיכאל מלכיאלי (ש"ס) ואורי מקלב (יהדות התורה). התנגדו: הח"כים לאה פדידה, איתן ברושי (המחנה הציוני), קארין אלהרר, יעל גרמן ואלעזר שטרן (יש עתיד).



    0 תגובות